ایران جنگ افزار جامع ترین سایت نظامی ایران
ایران جنگ افزار جامع ترین سایت نظامی ایران
ارتش،سپاه ،نيروی انتظامی و سایر نیروهای نظامی ایران

به گزارش بخش دفاع و امنیت میلیتاری پارسی، امیر سرتیپ 'احمدرضا پوردستان' در سخنان پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران كه به مناسبت ' 29 فروردین ، روز ارتش و نیروی زمینی) بیان كرد، اظهار داشت: آمریكایی ها با آوردن سامانه های اطلاعاتی و جاسوسی خود اعلام آمادگی كردند كه به جمهوری اسلامی ایران حمله خواهند كرد.
وی ادامه داد: آمریكایی ها قبل ازهراقدامی علیه ایران با یك سری ارزیابی ها دریافتند كه نیروهای مسلح ایران از اقتدار و آمادگی كافی برخوردار هستند و به همین دلیل راهبرد نظامی خود را در مقابله با ایران تغییر داده و استفاده از تهدیدات و جنگ نرم را در پیش گرفته اند.
وی اظهار داشت: اما این راهبرد آمریكا نیز با حركت های بیداری اسلامی كه هر روز عرصه را بر استكبار جهانی و رژیم صهیونیستی تنگ تر می كند، كاری از پیش نبرده و باعث شده كه آمریكایی ها راهبرد خود را بار دیگر تغییر داده و نیروهای خود را از عراق تخلیه كنند.
امیر سرتیپ پوردستان خاطرنشان كرد: آمریكایی ها برای اینكه بهانه ای برای حضور در منطقه خاورمیانه داشته باشند، افغانستان را به بهانه حذف طالبان و عراق را به بهانه حذف سلاح های كشتار جمعی اشغال كرده و برای ایران چنگ و دندان نشان دادند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح كرد:آمریكایی ها پس از فروپاشی شوروی به عنوان تنها ابرقدرت در جهان معرفی شد و آنان یك سری اقدامات انجام دادند تا نشان دهند كه ابرقدرتی حق آنهاست و به همین دلیل مسایلی چون نظم نوین جهانی و پروژه جنگ ستارگان را مطرح كردند.
امیر سرتیپ پوردستان ادامه داد: در چنین شرایطی كه آمریكایی ها مست از قدرت بودند یك موسسه پژوهشی آمریكا نظریه ای اعلام كرد كه خواب را بر سردمداران آنها حرام كرد، این موسسه اعلام كرد كه قدرت های جدیدی در حال شكل گیری است كه اگر به آنها نپردازید شما را با چالش مواجه می كنند.
وی تصریح كرد كه این موسسه یكی از این قدرت ها را جهان اسلام معرفی كرده كه از وحدت بین شیعه و سنی ایجاد شده و انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز آن بوده است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش، نزدیكی روسیه، چین و كره كه پیمان شانگ های زمینه ساز آن بود را از دیگر قدرت های در حال شكل گیری علیه آمریكا عنوان كرد و بیان داشت: آمریكایی ها برای جلوگیری از شكل گیری این قطب های قدرت تسلط بر مناطق جغرافیایی را ناكارآمد دانسته و سیاست تسلط بر منابع انرژی را در دستور كار خود قرار دادند.
وی افزود: 60 در صد منایع نفت و گاز دنیا در خاورمیانه وجود دارد اما آمریكا باید بهانه ای برای حضور در منطقه داشته باشد كه در این رابطه حادثه 11 سپتامبر طراحی شد و آنها اعلام كردند كه تروریست ها مسلمان و در كشورهای مسلمان هستند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت 29 فروردین روز ارتش و نیروی زمینی اظهار داشت: در این روز امام خمینی (ره) با اعتماد و اطمینان خودشان، به ارتش حیات دوباره بخشیدند.
امیر سرتیپ پوردستان ادامه داد: این روز یادآور ژرف نگری و وسعت دید امام خمینی (ره) در تثبیت و بقای ارتشی است كه در جنجال های معاندان و مخالفان نظام به مرز نابودی رسیده بود و امام با پیوند ارتش با اقیانوس بیكران مردم، آن را یك ارتش الهی كردند.
وی بیان داشت: تشخیص درست و شجاعت امام راحل در حفظ ارتش موجبات افزایش قدرت وتوان دفاعی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران شد و انقلاب را در برابر خطرات بیمه كرد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینكه در این تصمیم شجاعانه امام خمینی (ره) مشورت و نقطه نظرات تصمیم سازانی چون رهبر معظم انقلاب نقش كلیدی داشت، افزود: 29 فروردین همچنین روز حماسه آفرینی های نیروی زمینی 'قهرمان' است، قهرمان لقبی است كه امام (ره) در روزهای پایانی عمر شریف خودشان به نیروی زمینی دادند.
امیر سرتیپ پوردستان خاطرنشان كرد: امروز در آستانه سی و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران هستیم و در این مدت تحریم های بسیاری علیه كشور ما به وقوع پیوسته است اما در این 34 سال ارتش هر روز بالنده تر و آماده تر از قبل در صحنه های نوآوری، دفاعی، آموزشی و پژوهشی حاضر شده و برای حمایت از تولید ملی لحظه ای درنگ را جایز نمی شمارد.
وی افزود: تحریم ها نه تنها سدی را در برابر ایمان و اراده كاركنان ارتش ایجاد نكرده بلكه قدرت ابتكار و خلاقیت های آنان را بالا برده و نخبگان و دانشمندان ارتش با ارتباط عمیق با مراكز علمی و دانشگاهی و به كارگیری صنایع داخلی توانسته است گام های مهمی را در عرصه تولید تجهیزات جدید و به روز آوری تجهیزات قدیمی بردارد.
وی هواپیماهای جدید صاعقه و آذرخش، ناو جماران، انواع هواپیماهای بدون سرنشین، بالگردها، تجهیزات مخابراتی و جنگ الكترونیك، سامانه های موشكی، سیستم های راداری و تجهیزات پدافندی را گوشه ای از تلاش های ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان كرد.
امیر سرتیپ پوردستان با بیان اینكه ارتش جمهوری اسلامی ایران از هر فرصت و امكانی برای ارتقا قابلیت های عملیاتی استفاده می كند، خاطرنشان كرد: تقویت بنیه های ایمانی و اعتقادی، آموزش های سخت و به روز نگه داشتن تاكتیك ها و تكنیك ها از اولویت های ارتش در پیشبرد اهداف نظام است.
وی افزود: این تجهیزات با توجه به تهدیدهای دشمنان هر روز نوآوری می شود و تمامی این تلاش ها در قالب دكترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران و مبتنی بر اصل بازدارندگی تعریف می شود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ما برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خود را آماده می كنیم و هیچ گاه شروع كننده جنگ نخواهیم بود اما به این معنای آن نیست كه از رصد تهدیدات غافل باشیم.
وی تصریح كرد كه كوچكترین تهدیدات در زمین، هوا و دریا از نگاه تیزبین و موشكافانه متخصصان و كارشناسان ارتش پوشیده و مخفی نخواهد ماند.
امیر سرتیپ پوردستان اضافه كرد: تمامی حركت‌های دشمن رصد شده و مورد تحلیل قرار می‌گیرد، هر چند اعتقاد داریم دشمنان در شرایطی نیستند كه بتوانند جبهه‌ای را علیه جمهوری اسلامی باز كنند اما برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دشمن، دشمن است و در هیچ شرایطی خوار و حقیر شمرده نمی‌شود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان كرد: من به عنوان یك سرباز و عضوی از مجموعه عظیم ارتش جمهوری اسلامی اعلام می كنم كه فرزندان سرباز ملت ایران در نیروهای مسلح با استعانت از ذات اقدس الهی و پیروی از تدابیر ارزشمند فرماندهی كل قوا از استحكام و قابلیت‌های بسیار بالایی برای دفاع و ضربه به دشمن در زمین، هوا و دریا برخوردار هستند.
وی تصریح كرد كه ارتش جمهوری اسلامی ایران با انگیزه و بنیه‌های قوی ایمانی و بهره‌مندی از تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته ساخته شده توسط متخصصان و دانشمندان ایرانی دو شادوش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و نیروی انتظامی و با حمایت قاطع ملت ولایتمدار ایران اجازه هیچ حركتی را به دشمنان نخواهیم داد و هر تهدیدی كه جنبه عملی و عینی به خود بگیرد، در همان ابتدا سركوب خواهیم كرد.

منبع:میلیتاری پارسی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, توسط امیرمهدی طهرانیان |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.